Terug

Restauratie GMC

Deze foto s zijn eigen opname s

Verschillende restauraties Zo als je hier ziet is dit een nieuwe bladzijde toegevoegd aan deze site de bedoeling is dat hier een verslag komt over de restoratie van een GMC van de Gebr.: Heerbaart uit Hengelo. Eigenaren zijn Antoon en Edwin.

                               

                                                

Zoals je hierboven kunt zien zijn we begonnen met de renovatie van een GMC uit 1947 .Hij komt van het transportbedrijf van Gebr: Heerbaart uit Hengelo. De bedoeling is dat we met een paar man de auto weer in een toonbare staat gaan brengen. Ik ben reeds begonnen met het demonteren van de assen  die worden compleet nagekeken en zo nodig gerepareerd. We gaan eerst even een boodschappen lijst maken om te zien wat we zoal nodig hebben Ik denk dat ze wel zullen schrikken van het lijstje het meeste zit namelijk vast geroest wat het onder stel  betreft. De boven bouw aangaat dat valt reuze mee dat is een kwestie van schuren en schilderen en het houtwerk mooi aflakken. Wat de cabine aangaat die hoeven we alleen maar dood te schuren en laten spuiten. Dan zijn we denk ik ook wel weer een jaar verder maar dat geeft niks het houd je toch mooi van de straat. We gaan weer eens veder en dat lezen jullie dan wel weer. Het vrijdag 21April als Edwin en ik samen de voorste as van het tandemstel er onder uit halen. en aan beide kanten de veer pakketten van de draagas demonteren. Dan zien we ook meteen dat er nieuwe bussen gedraaid moeten worden in de draag as stoelen zowel links als rechts zit er zoveel speling de assen bij het om de bocht gaan bijna naast elkaar gaan lopen. We weten dus wat ons te doen staat.

                                

Hierboven kunnen jullie zien dat bij de demontage van de remtrommels een beetje bruut geweld aan te pas moest komen omdat de remcilinders allemaal vastgeroest zaten. Maar voor een snijbrander heeft zelfs een GMC  ontzag zoals je hierboven kunt zien.

                                  

Toen wij de assen van het tandem stel er onder weg hadden gesleuteld wat nog een heel karwei was .De torsiestangen zaten ook vast geroest in hun behuizing.

                          

Hier boven kun je zien waar het ons om gaat de bussen die in de veerschommel of veerstoel dat mag je zelf weten . Die bussen dus moeten dus vernieuwd worden. Eerst maar eens zien dat we die er uit krijgen maar dat zal wel gaan denk ik. En dan maar eens zo hier en daar inkopen doen .Zoals  de remcilinders zijn echt niet meer te repareren ze zijn totaal verroest en de torsie stangen zien er ook niet al te best uit dan de rem schoenen moeten ook van nieuwe voering worden voor zien. En wat dacht je van de rem leidingen en de hoofd remcilinder .Ik weet haast wel zeker dat die er niet al te best uit ziet. Hier onder nog twee foto's van de mede bouwers,  Edwin met zijn zoon Tim die die twee kunnen heel goed met het lasapparaat en de snijbrander overweg dat zijn de bikkels voor deze klus.

                                                                                                                                                                                       

Nu hebben jullie weer een kleine impressie van wat we doen  en hoe ver we gevorderd zijn met deze prachtige klus word vervolgd .Het vervolg kunnen jullie op de opnames hier onder zien .Ik heb nl de veer stoelen van de veren gedemonteerd . Dat ging niet zo gemakkelijk als ik dacht het zat nogal vast geroest  kijk .

                 

Hier kun je duidelijk zien dat de koperen bus die in de stoel zit niet mooi rond meer is deze worden er uitgeperst en dan nieuwen gedraaid en gemonteerd.

                 

Hier heb ik me vanmorgen en een deeltje van de middag mee vermaakt. Nu kan Edwin deze week zorgen dat er bussen voor gedraaid worden. Tot ziens.'We hebben er deze week er voor gezorgd dat het draaiwerk wegging daar heeft Edwin voor gezorgd de oude bussen zijn er uitgeperst en veer stroppen is ook een begin aan gemaakt zo zie je maar weer dat je altijd veel opschieten kunt maar ook kleine klusjes horen er bij.

                                     

Hierboven kun je zien dat we de schommel stoel die onder het veerpakket zit weer voorzien zijn van nieuwe bussen en stof ringen. Nu de montage nog, wat de verdere montage betreft weet ik nog niet wanneer Antoon en Edwin met onder delen op de proppen komt dan kan ik pas verder. We wachten maar af. Edwin wil er in Januari graag mee verder. We wachten maar op onderdelen. Nu 2Febr: heeft Edwin gezegd dat er binnenkort onderdelen komen. En dan gaan we verder met de G.M.C. Er zijn onderdelen gekomen dat kun je wel stellen Antoon heeft er een G.M.C. bij gekocht dat wil zeggen een kompleet chassis met aandrijflijn. Daar kunnen we nu mee vooruit We dat zijn nog steeds Edwin en Tim en ondergetekende Frits .

                               

                             

                            

                            

Zoals je op de foto's hierboven kunt zien is er nog veel we doen .De bijgekochte G.M.C is een pracht exemplaar .Van deze hebben we eerst de cabine verwijder dit was een tropen cabine .Hier komt de burger uitvoering voor in de plaats. Van deze hebben we de hele neus verwijderd daarna de Ford diesel gedemonteerd en alles schoongespoten met de hoogdruk cleaner. We hebben inmiddels de Ford diesel gemonteerd daarvoor moest de voorste motor steun verplaatst worden maar dat is nu allemaal klaar en dan rusten we even uit zoals jullie kunnen zien hierboven. We zijn nu weer verder gekomen door de pedalen te monteren. Dit gaat niet door het een van het ander te monteren .Dat past niet om dat de Ford diesel een groter vliegwiel huis heeft en dus ook een heleboel aan passingen heeft waaronder de pedaalsteunen en stangen naar de hoofd rem cilinder en de koppelingspedaal .

                               

Op de rechter foto kunnen jullie de pedalen en de aparte steun gemonteerd zien. Links staat de supervisor net te doen of hij werkt. Niet dus. Wij zijn inmiddels al opgeschoten met het onderstel/ Nadat we de wielen en de remtrommels verwijder hadden. Hebben we de rest op de wasplaats gezet met de shovel en daarna alles schoon gespoten en toen de werkplaats weer in met de GMC. Nadat de remmen goed schoon waren hebben we de stelnokken goed gangbaar ge maakt ze zaten weliswaar niet vast maar toch alles goed voorzien van een druppel olie zodat we hier later geen problemen mee krijgen. Daarna waren de remtrommels aan de beurt deze waren mooi glad van binnen dus hoefden ze niet uitgedraaid te worden. Nu nog alle rem slangen die moeten vervangen worden ze zijn uitgedroogd. Maar de trommels zijn er weer op en het geheel staat er nu zo bij.

                            

                            

                                   1      OP        1           ZOEK DE VERSCHILLEN OP DE FOTO S     1    OP     4 

                                

                                      

Zoals je kunt zien op de foto;s hierboven gebeurt er wel wat .het gaat niet erg hard maar er word gewerkt op de vloer. We hebben om hem mobiel te krijgen voor nood rond om op elke trommel een wiel gemonteerd. Nu gaan we de remmen ontluchten en dan de motor aan het lopen maken .Maar eerst het brandstof filter reinigen. Dan gaan we de werkplek even opruimen en een andere plek misschien voor de donor auto wan hij staat aardig in de weg.

                                 

                               

HALLO VANDAAG WORD ER NIET AAN DE GMC GEWERKT WANT DEZE JONGEN IS OPA GEWORDEN VAN WESSEL ONZE EERSTE KLEINKIND

Wij zijn weer verder gegaan met ons werk aan de GMC .Ik heb de remmen afgesteld en Edwin de brandstof toevoer gemonteerd. Daarna zijn we begonnen om de donor auto de rooie  dus weer mobiel te maken zodat deze nadat we de cabine gedemonteerd hebben ergens buiten stallen hier binnen staat hij in de weg.. We zijn begonnen om de draagas weer te voorzien van de veerstoel en de veerpakketten zijn ook weer gemonteerd. De volgende keer zetten we er een as onder en dan kan hij naar buiten

                                           

Zoals je op de rechter foto kunt zien staat hij nu op een as en is hij mobiel .We halen de cabine er af en de kipper word ook gedemonteerd en de rest zetten we op de werf buiten .Dan word eerst de garage opgeruimd en komt de opbouwer op de rechter kant te staan en vervolgens gaat de cabine een opknap beurt krijgen Inmiddels is dit gebeurt en zijn we zoals jullie onder op de foto;s kunnen zien al wat verder met de GMC Ik heb de rempedaal versteld en de waterpomp gedemonteerd deze was echt stuk moet een nieuw setje in .En Edwin is met de cabinesteunen aan het veranderen. zoals je hieronder kunt zien.

                 

                 

De volgende klus is het PTO dit gaan we verwisselen  onze eigen is er eentje zonder lier aandrijving en die willen we houden.

Hier ben ik bezig samen met Edwin om de PTO te verwisselen de betekenis van PTO is Power-Take-Off. Ik wist dit zelf niet totdat ik het op een site over GMC las. Hier onder zien jullie de verschillen tussen de twee PTO's De een heeft een enkele uitgaande as en de andere aan de voor en achterzijde een .Die dubbele kan naar voren om de lier aan te drijven en naar achter om de kieperpomp aan te drijven kijk maar hier onder.

                

Op de linkerfoto zie je dus 2PTO;s en die rood gekleurde komt dus op de plek die je op de rechter foto ziet. Het komt er dus op neer dat we nu een dubbel werkend PTO op voorraad hebben .Omdat we geen goede pakking hadden konden we hem niet monteren maar dat komt volgende week wel .Inmiddels zit het enkele PTO op zijn plaats en is het wachten op een nieuwe waterpomp. In tussen gaan we met de cabine bezig er moeten een paar stukken uit en weer nieuw er in lassen. Op zich is dit wel te doen en Edwin doet dit werk graag kijk maar op de onderste foto,s die ik gemaakt heb.

                        

                         

De cabine gaan we helemaal strippen en dan word hij gezandstraald en dan gespoten in de bedrijf kleuren van Antoon Heerbaart.

                        

                             

Zoals jullie zien word hij grondig gestript nu de ruiten nog en dan gaat hij naar een straal bedrijf hier in de buurt. Volgens ons kan hij gestraald worden en dan horen jullie wel meer.

                            

Zoals je hierboven ziet komen er heel onderdelen uit zo,n cabine die in 1960  bij de toenmalige carrosserie bouwer Alberink uit Borne is gebouwd .Je kunt nu na 50jaar toch de kwaliteit en het vakmanschap nog zien.

                        

Hier op de linker foto kun je zien dat we hoog bezoek hebben een soort van interne controle van Peter Heerbaart. Dit is dan ook een interne controle. Voor de motor die hieronder afgebeeld is zoeken we nog een waterpomp .Het is een Ford 100pk diesel van de Vege gekocht in 1960 ong:  FoMoCo staat er in het blok gegoten op diverse plaatsen .Wie weet waar die te koop zijn.

                           

                                                                                     

Dat er aan de GMC gewerkt wordt dat kunnen jullie hierboven wel zien. En de waterpomp hebben we ook al gekocht en gemonteerd. En nu het moment suprème de eerste rit met de GMC naar buiten een mooi moment was dit kijk maar.

                

                 

                                    

Het volgend e project heeft Edwin ook al Gekocht maar dat moet nog een jaar wachten want twee dingen tegelijk doen dat werkt niet .

                  

Wij zijn wel bezig nu de cabine en verder plaatwerk bij Dasselaar om gespoten te worden. Wij hebben nu de motor gedemonteerd om ook te laten spuiten samen met de versnellingsbak. kijk maar hier onder.

               

 De motor is er uit en Johan heeft hem samen met Tim ontvet en daarna is hij in de grijze primer gespoten zoals jullie hieronder kunnen zien.

Zelf hebben we Edwin en ik het onderstel onderhanden genomen ook eerst ontvetten daar waren we wel even druk mee .Hij staat nu op zijn plek om gespoten te worden .Deze kleur word licht blauw zoals het hele wagen en machine park va Antoon Heerbaart is Zoals jullie kunnen zien hebben we er nog steeds lol in deze klus..

                    

                        

 Daar ben ik weer zoals je hier onder kunt zien hebben we nu niet zo fijn werk .Na het chassis te hebben ontvet gaan we het een beetje opschuren. dan blijft de verf beter zitten .De kleur van het chassis word licht blauw en de opbouw donker blauw.

                                                          

       Dit ontroeste en ook vetvrij maken is geen prettige klus maar het moet toch gebeuren hé Edwin ?

 

 

                             Hier boven kun dus zien dat er wel wat gebeurt met de GMC het gaat wel langzaam maar het gebeurd goed kijk maar verder.

                          

Hier neemt Edwin de kipper berry onder handen deze moet schoon en vetvrij worden voor het schilderwerk begint.

                    

 Ook de motor heeft een schoonmaak beurt gehad en is weer nieuw in de verf gezet en heeft een grote  beurt gehad.

                  

  Na de kipberry moet de bak ook nog onderhanden genomen worden dat is de volgende klus en de motor nog inbouwen.

                      

                                                                         

Hier boven zien jullie hoe Edwin de kipper berrie aan het schoon stomen is. Om hem daarna te lassen hij is zo hier en daar gescheurd.

             

En hier zie je mij aan het werk met de tank hij moest helemaal blank gemaakt worden om te kunnen spuiten. Inmiddels is de kipperberrie weer terug van het zandstralen en spuiten dit is in Eibergen gebeurd, bij LACO. Dit bedrijf maakt containersystemen  en transport systemen voor vrachtwagens. Je ziet ze veelvuldig hier in de buurt rond rijden let er maar eens op .  LACO Eibergen. De bedoeling is dat wij nu deze berry weer op het chaccis monteren. Met hulp van een shovel hebben we hem op de plaats gekregen om daarna de stroppen te monteren. Kijk maar hier onder op de foto.

                                                

Op de foto hier rechts boven heb ik de rem en koppeling pedaal aan de versnellingsbak gemonteerd

                        

Hier boven links zien jullie de pomp voor de kipper deze word aan gedreven met een PTO vanuit de versnellingsbak.

               

Ook de cabine en de spatborden en motorkap zijn gestraald en in de primer gespoten terug gekomen. Dit is nu op 12Nov: 2008 de situatie. Zoals je kunt zien is er nog genoeg te doen maar opbouwen is leuker dan slopen we houden de moed er in.

               

                   

Opbouwen is zoals je hierboven kunt zien veel leuker.  Wij hebben de kip cilinder er ingebouwd. Terwijl Tim de zoon van Edwin de hydrotank  heeft geschuurd en in de primer gespoten .Weer een avond gevuld en voldaan naar huis gegaan              

                    

Zoals jullie hierboven zien heb ik het hydrolische gedeelte van de NETAM kipper gemonteerd. De cabine wacht nog op een behandeling.

                   

  Hierboven en onder kun je zien dat we toch nog wel bezig zijn met de GMC opbouwen is toch leuker.

                  

Ik heb de pedalen en de handrem geschilderd in de kleuren van ATH ze hangen nu te drogen in de werkplaats. We  zijn nu ik dit schrijf alweer een maand of twee verder .Ander werk had voorrang en onze werkruimte was ook nodig vandaar.

                     

   Hierboven zien jullie dat de koppeling en rempedaal weer gemonteerd en geschilderd zijn .En op de achtergrond zie je Peter Heerbaart die alles nauwlettend in de gaten houd terwijl Edwin en ik het sleutel werk doen  .

                    

      Dit is meer het wek voor Edwin het uistukken van de cabine en nieuwe plaat inlast en niet oplassen. Dit is wel moeilijker maar het resultaat is dat je veel strakker werk krijgt. Edwin word  wel geholpen door zijn zoon Tim die ook lasser is en het ook nog leuk werk vind. Nou we kunnen de lol nog op. Kijk maar op de volgende opname,s er is nog werk volop aan de cabine.

                 

                     

   Intussen tijd dat Edwin met de cabine aan het uitstukken was heb ik de uitlaat vanaf het spruitstuk maar gemonteerd . Je kunt wel zien dat het de oude uitlaat nog is ik moet er alleen nog een nieuwe steun bij maken  dat doe ik de volgende keer.

                         

                       

Nadat al het laswerk en uitstukken van de cabine voltooid was hebben we met behulp van een sjovel de cabine weer op zijn plaats gezet. Nu gaan we a.s. Zondag naar de beurs in Utrecht de veemarkthallen om enkele onderdelen voor de GMC en een paar stukken voor een Dodge Wagon te kopen .Het was er erg gezellig en goed georganiseerd door Keep  On Rolling.

                         

                           

      We hebben randen voor een koplamp GMC en motorkap sluiting gekocht voor de GMC. Nu zien jullie enkele foto,s waarbij je zou denken dat schiet aardig op daar .We hebben de cabine en zij panelen de spatborden en de tussen stukken allemaal gemonteerd puur om de maat te bepalen van de koeler plus de grill. Je zou denken dat het voortijd paste dan moet het nu toch weer passen. Maar aangezien wij een ander chassis hebben moet er een stuk bij voor gelast worden  omdat er een Ford Diesel in zit en de originele GMC heeft een benzine motor die is wat korter van daar. Dus alles word weer gedemonteerd om het geheel strak te maken plamuren en spuiten dus er is nog heel veel te doen maar hij word wel mooi of niet dan?

                     

                               

We gaan nu met de cabine bezig er moet nog zo hier en daar stukken ingelast worden . De rechter deur zijn we nog mee bezig .En de onderrand van de cabine moet vertint worden er is dus nog genoeg te doen voor ons.                                                   

                

      We hebben nog een verrassing. In het rechter voor wiel zitten zowel linkse als rechtse wiel bouten dat is niet de bedoeling werk aan de winkel dus kijk maar eens naar de foto's die hieronder staan.

              

               Rechtse draad                                                                             1x      Linkse draad.

We zijn nu begonnen met de laadbaak te strippen al het hout gaat er af en dan kan Edwin beginnen met het lasapparaat en de snijbrander. Alles eraf wat krom of verrot is en nieuw materiaal er in te lassen. Dat is de specialiteit van Edwin .

               

                 

 Dit is de huidige stand van zaken. De GMC kan in principe naar de spuiter en dan kunnen wij in tussen verder met de bak.

De plannen zijn weer veranderd we gaan eerst de cabine verder afbouwen en dan van binnen schilderen .De vloer beginnen we maar eerst mee .Alle vloerdelen eerst pas maken en dan van onder schilderen en af kitten. Leuk werk is dat kijk maar.

              

                   

                  

               

              

  De vloer zit er nu in we gaan hem nu aan de onderkant schilderen en afkitten. Tevens halen we de voorspatborden en zijschermen er af. Deze worden dan aan de onderkant in kleur gespoten kijk naar de demontage foto,s.

            

    We gaan nu de spatborden en zijpanelen demonteren ook de cabine word er nu afgehaald dat is makkelijker voor de spuiter. Dus ik denk dat we maar eens bezig gaan met de NETAM kipper daar zit ook best wel veel werk in kijk maar.

              

             

    We zijn weer bezig met de GMC . Een auto spuiter is ook gevonden .Nu hebben we alles klaar voor verzending staan.

             

De cabine staat op een speciaal op maat gemaakte steun is makkelijker voor de spuiter die wil dit deze week nog ophalen. De spuiter heeft de hele handel cabine spatborden zijplaten etc: etc: opgehaald nu kunnen wij wat anders doen zoals de Dodge Wagon daar hebben we al een begin aan gemaakt zie knop rest: Dodge Wagon. Maar we ook nog de kipper van de GMC en daar zijn we maar aan begonnen. Is meer aan te doen dan gedacht alles heeft wel een klap gehad van een sjovel of zo.

                      

 De spuiter stuurde mij foto,s van de vordering van het spuitwerk en ik moet zeggen het ziet er heel mooi uit kijk maar.

                                                         www.straalenspuitbedrijfbuitenhuis.nl

                

                                                Zoals jullie kunnen zien ziet het er prachtig uit maar er is nog heel veel dat er gebeuren moet. Intussen gaan wij de kipper aan pakken . Daar moeten we de hele vloer uitbranden hij zit vol met deuken en kuilen. Dit ging niet zo gemakkelijk kijk maar.

                      

   We zijn nu al 3 avonden aan het snijbranden  en er is driekwart weg nu nog een kwart deel en dan de nieuwe platen er op.

                   

                                             

 Zoals jullie kunnen zien is de laadbak van de kipper helemaal gestript. Ook  zijn er fans gekomen om ons morele steun en van  advies te voorzien dat kunnen we altijd gebruiken Hans en Johan bedankt voor jullie bezoek gezellig. Wij kunnen het jaar goed beginnen ware het niet dat de ruimte in de werkplaats in beslag is genomen door de chauffeurs die met twee MAN vrachtwagens de installatie,s aan het schilderen zijn . Maar dat gaat natuurlijk voor. De spuiter had nl de cabine en spatborden klaar ik heb er maar meteen een paar foto,s van gemaakt kijk maar hier onder.

          

                 

            

Zoals jullie zien is alles netjes gespoten de vlekken die je ziet is stof alles is goed en vakkundig verpakt zo hoort het.                   

                   

Hallo allemaal hier zijn weer. Ik had n.l. wat anders te doen het huis renoveren. Maar we hebben zoals jullie kunnen zien weer ruimte in de werkplaats. En al het spuitwerk is klaar . Nu de montage nog. Word vervolgd. Hier zijn we weer ik ben nu begonnen met het elektrische bedrading en andere componenten te. monteren .Intussen is Edwin met de kipper aan het restoreren zoals je hieronder kunt zien. Dit is ook nog een hele klus en duurt ook nog wel een tijdje .  

 

                          

                                                            

                    

Nu is Edwin bezig met de kipper te restoreren dat is nog een heel werk. Om te beginnen hebben wij hem eerst gestript. De vloer moet volledig vernieuwd worden. Ook de achterbalk zoals je kunt zien. De rongen hebben we onder de pers gericht die waren n.l. een beetje krom.

                        

 We krijgen ook hulp van Johan hij is bezig met de elektrische bedrading te instaleren hij is daar heel handig in  kijk maar.

   We zitten nu op 3 augustus ik ben van plan om op advies van Klaas Rodenhuis datums bij de onderwerpen te zetten.

               

                     

                  

Om te beginnen heeft hij eerst de bedrading naar de plek gelegd waar het wezen moet .Daarna als dat gedaan is en alles werkt zoals het hoort dan doet hij er krimp kous omheen en legt alles vast .Ook de zekering kast is dus gemonteerd zoals je kunt zien.  Intussen help ik Edwin maar met de bak tegen de tijd dat dit af is heeft Johan de bedrading hoop ik klaar.

                        

                       

Zoals je hierboven ziet zijn we met z,n drieën weer heel fanatiek bezig met de GMC . Vooral Johan Westerbrink heeft er veel plezier in .Dat komt omdat het elektrisch gebeuren het aanleggen van alle kabel bossen zijn hobby is.

                           

         Die Johan heeft er echt lol in en daar zijn wij blij van want met Edwin en mij was dat niet goed gegaan.

                      

                      

                   

      Dit  hierboven zijn dus opname,s van Johan zijn werk .Nu volgt het werk van Edwin en een beetje van mij.    

                          

                             

                            

                         

  Deze laatste opname was de oude kipperbak daar kun je wel aan zien dat de jaren van werk zijn sporen achter laat je kunt op de foto daarboven wel zien dat Edwin wel eer van zijn werk heeft het lijkt nu wel een nieuwe bak van de NETAM.

     Het is nu 5 Okt: en we hebben niet stil gezeten .We zijn nu met klussen bezig die veel tijd innemen het lijkt wel of er niets gebeurd. Je bent uren aan het schuren je ziet pas resultaat als het klaar is.

                               

                

We worden soms gecontroleerd door Edwin zijn broer Peter die vind het ook wel mooi worden.

                                                                                                                              15 Okt:2011

We zijn alweer iets verder gekomen met de G M C al gaat het langzaam we krijgen wel leuker werk nu.

                            

 Ik ben begonnen met het aflakken en schilderen van diverse delen van de gmc o.a. het stuur en de gril en portierposten.

                          

En Edwin is zoals jullie kunnen zien met de vloer platen van de cabine aan het schilderen ze worden blauw .

                     

                           

                     

                                                                                    9 November.

Het begint nu op een echte G M C  te lijken het is nog wel een heel karwei om hem af te krijgen maar dat geeft niet.

We hebben de cabine nu afgesteld .En rechts is een spatbord en de zijschermen gemonteerd en de koplamp zit op z,n plek. Links moeten we het spatbord en het elektrisch nog monteren maar dit is leuk werk. Tot ziens Frits.  Deze week zijn we verder gegaan met het linker spatbord te monteren en het rechter deur raam monteren dat ziet u hieronder.

                       

                       

                      

Je kunt nu wel zien dat het wel opschiet al gaat het nog langzaam maar dit is wel mooi werk met z,n drieën. Wat we nu nodig hebben is voor de linkerdeur een raamgeleiding van van canvas met een ijzer kern dan kunnen we ook dat raam plaatsen. Dan zijn we nog op zoek naar het embleem van de G M C dat voor op de grille zit dit zijn we kwijt en kunnen het niet weervinden .Dan hebben we noch nodig twee emblemen van NETAM die zitten links en rechts op de zijkleppen van de kipper. Ook zoeken we de naam NETAM die op de achterbalk geplaatst is .Dat zijn voorlopig de problemen.

                    

                    

  Ook Tim helpt druk mee met de opbouw en zijn vader heeft alweer onderdelen klaargelegd die hij thuis gaat spuiten. We zijn weer een week verder de treeplanken zijn gemonteerd en de richting aanwijzers  en we hebben diverse maten opgeschreven voor de laadbak want die gaat naar de LAKO in Eibergen hij word daar gestraald en gespoten we zijn toch wel opgeschoten kijk maar.

                         

 Als hier straks de NETAM kipper op gemonteerd zit dan is het toch een prachtige zandauto of niet? Hier zijn we weer .

Het is nu Donderdag 19April als ik zit te typen We hebben deze week weer onderdelen voor de opbouw van de cabine binnen gekregen. Dat waren de rubber met canvas en een staalmantel beklede profielen waar de zijramen van de portieren doorschuiven. Daar zijn wij dus mee aan de slag gegaan.  Daarna gaan we zorgen dat de dynamo en spanning regelaar Het goed doen. Nu nog een paar foto,s van de cabine het lijkt nog op een chaos maar er zit wel degelijk een lijn in.

                  

                           

                           

Zo vind je  dit mooi laat dan een bericht achter in het gastenboek . De groeten Frits.

 Wij zijn nu aan gekomen bij het hoofdstuk cabine. Daar moet een nieuwe hemel in gemonteerd worden en aangezien dit specialisme is van een carrosseriebouwer hebben we hem naar een ervaren bedrijf gebracht Wibbelink in Goor dit bedrijf heeft ervaring op dit gebied allang bewezen www.wifocarr.nl   Hier op kunnen jullie werk van deze firma zien.             

                        

         Hier staat de GMC te wachten tot hij aan de beurt is om de bekleding en de ruiten er in te plaatsen.

Intussen is Edwin en Tim met de kipper begonnen toen dat gebeurd was ging de berry naar de Lako in Eibergen en werd daar gestraald en gespoten. En kijk hier onder naar het resultaat.

      

                        

                    

                  

 Zoals jullie kunnen zien is er veel werk verzet het ziet er prachtig uit dat vind ook deze man op de foto . Het is moeilijk om hem scherp op de foto te krijgen hij is altijd in beweging Ik zeg tot de volgende keer . Groeten Frits.

Hier ben ik weer ben even naar WIFOCARR in Goor geweest om te kijken hoever het met onze GMC is. Hij staat er bij ingepakt met met oude dekens om beschadigingen en stof te voorkomen .Maar hij is op een paar kleine details na klaar

ER moeten alleen nog crème kleurige pezen door de sier lijsten getrokken worden maar die zijn nog niet binnen.

               

               

                      

                                         

                       

                         

      Zoals jullie nu kunnen zien lijkt hij wel af maar er moeten noch een paar dingetjes aan gebeuren .Op de eerste plaats moeten de remmen ontlucht worden  en ook de remcilinder van de middelste as moet nagekeken worden hoogwaarschijnlijk is deze lek. Dan de belettering ook een klus die alles af maakt. Dat zien jullie dan wel weer .We zijn aardig kort bij het einde van een mooie klus al zeg ik het zelf. Totaal heeft het ongeveer 4 jaar geduurd voor wij met z;n vieren Edwin Tim Johan en Frits naar dit resultaat .We zijn er stiekem ook wel een beetje veel trots op.  Mag toch?